Un consell d’amic per viure més feliç

Avui vull compartir amb vosaltres (amb tu!) un consell d’amic. D’amiga, en el meu cas. Es tracta d’un mètode per ajudar-nos a ser més feliços. O el que ve a ser el mateix, per ajudar-nos a ser més conscients dels nostres moments feliços!

El consell és ben senzill: Cada vespre, abans d’anar a dormir, pren-te cinc o deu minuts per repassar el què has fet durant el dia des que t’has llevat, a la recerca d’aquells moments concrets en què t’ha passat alguna cosa bona. Aconsegueix localitzar cinc bons moments cada dia, i deixa’ls escrits. Pot ser qualsevol cosa: Alguna cosa nova que hagis après o vist, un gest d’alguna persona estimada, quelcom que hagis menjat, una mínima sorpresa inesperada quan et pensaves que la cosa estava més magra, un canvi de temps agradable, alguna cosa del que estiguis orgullós… el que sigui. Escriu-ho amb les teves paraules, i només per a tu; no cal que ningú més ho llegeixi.

Hi haurà dies, com els tenim tots, que seran literalment una merda. Aquests dies seran especialment difícils, però tot i així, mantingue’t ferm. Repassa el teu dia i, d’entre la merda, extreu-ne cinc coses positives (o no negatives!), cinc moments que sobresurtin de la resta, per més insignificants que siguin. No sóc ni seré mai partidari de quedar-se la merda per un mateix, ans al contrari, jo sempre l’escampo, la crido, i la maleeixo en veu alta o a crits. Però al moment de repassar el dia i escriure, esquiva les ganes de descriure en majúscules la merda de dia, i fes l’esforç de trobar els pocs instants àlgids del teu dia.

Al cap d’uns dies d’aplicar aquest consell que us explico, en començareu a notar els efectes. En primer lloc, l’objectiu és viure més intensament els dies, i que no passin ràpida i intrascendentalment. D’aquesta manera, un se’n pot anar a dormir amb la sensació d’haver completat un dia, i no pas d’haver-lo sobrevolat a gran velocitat. En segon lloc, i aquesta és la conseqüència que m’agrada més, començareu a ser més conscients de les coses bones que us passin. Especialment de les més subtils. Així, aquells bons moments que abans passaven ignorats, ara els caçareu pensant “això ho escriuré aquesta nit!” i els podreu assaborir més dolçament, bo i contemplant com influeixen en la vostra felicitat.

Per exemple en el meu cas, quan un dia, després de setmanes de pluja i fred, va sortir el sol i em va acariciar la cara, vaig tenir l’acte reflex de tancar els ulls per gaudir de l’enyorada escalforeta. En aquell moment se’m va ocórrer que seria una de les coses que escriuria aquella nit, i per tant, vaig ser més conscient del meu instant de felicitat, fent que el somriure que em va dibuixar aquest fet durés més llargament.

Pensa-hi uns dies abans de posar-te a fer-ho, i quan et decideixis, mantingueu-ho. Busca una llibreta apropiada per dedicar a aquestes anotacions, o si ho prefereixes, busca’t una aplicació per l’smartphone, tablet, o ordinador que et permeti crear notes i guardar-les. Personalment, jo utilitzo una aplicació al portàtil.

Quan tinguis el suport i estiguis llest per començar, no t’oblidis d’apuntar l’inici d’aquesta rutina com una cosa bona a la llista! 😉

Us animo a què, si ho intenteu, m’expliqueu la vostra experiència.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s